maandag 23 januari 2012

DIY: Eiwit masker

Hey allemaal!
Vandaag ga ik jullie laten zien hoe ik een eiwit masker maak.
Dit masker is perfect tegen opkomende puistjes. Enjoy!

Benodigdheden:

1 eetlepel citroensap
2x het eiwit van het ei. (ALLEEN HET EIWIT)
2 kommetjes
een mes
een mixer

Hoe maak je het:
Je begint met het scheiden van de eieren. Ik kon het echt niet, dus mijn moeder heeft het voor me gedaan ;-)
Het eiwit doe je in het ene kommetje, en het eigeel in het andere kommetje.







Dan snijd je een stukje van je citroen af (citroensap uit een flesje/tubetje kan ook prima!) en daar van doe je 1 eetlepel bij het eiwit.






Dit ga je op de hoogste stand mixen totdat het een luchtige witte brei word.











Dan op je gezicht smeren! Pas wel op, na 5 minuten begint het een beetje te lekken... het handigste is dus om een handdoek om je hals te leggen. Na 15 minuten kun je het eraf spoelen met lauw warm water, en dan ben je klaar!

Dankjewel voor het lezen van mijn blog, en ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad! Feedback is altijd welkom, en ideeën voor volgende blogs hoor ik graag!

Liefs,
Annabel.

WAARSCHUWING: 2 eieren bleken uiteindelijk wel erg veel... Toen ik het de keer erna met 1 ei deed was het ook nog wel ietsje te veel, maar dat kon nog wel. Je kan het niet bewaren, want dan word het weer vloeibaar!

1 opmerking:

  1. Wat een leuke blog heb je! Ik hoorde erover van Iris. Ik ga je zeker volgen (:
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen